Hoe Izegemse ondernemers hun productlabeling professionaliseren
Als consument is het prettig om tijdens het winkelen snel informatie te kunnen bekijken over een product. Of het nu gaat om de maat van een kledingstuk, het materiaal van een meubel of de prijs van een leuk hebbedingetje.
In dit artikel bekijken we hoe handelaren in Izegem en omgeving producten steeds professioneler labelen.
Wat is productlabeling en hoe label je producten?
Onder productlabeling wordt het labelen van producten verstaan. Ofwel, een product voorzien van een fysiek kaartje of sticker met daarop relevante informatie. Dit kan bijvoorbeeld de naam van het product zijn, de afmetingen, of een maat. Veel producten zijn al voorzien van een label door de maker, denk aan de wasinstructies of de maat.
Het prijzen van een product is ook een vorm van productlabeling en dit wordt vaak door de ondernemer zelf gedaan, mede omdat de prijs niet overal hetzelfde is. Ook worden prijzen vaak aangepast, bijvoorbeeld tijdens een speciale actie of de solden. Dit laatste is iets wat ondernemers met een fysieke winkel in Izegem steeds professioneler aanpakken.
Hoe kun je producten labelen? Inclusief gepersonaliseerde opties van HelloPrint
Er zijn veel verschillende mogelijkheden om zelf producten te labelen en voor het prijzen van artikelen. HelloPrint weet hier alles van, aangezien deze online drukkerij allerlei gepersonaliseerde labels, etiketten en stickers op rol verkoopt voor productlabeling.
Het voordeel van de producten van HelloPrint is dat je labels en dergelijke zelf een persoonlijk tintje kunt geven. Hieronder een aantal ideeën:
1. Efficiënt labelen met stickers
Stickers zijn een zeer efficiënte manier om producten te labelen. Stickers op rol zijn erg makkelijk in gebruik en die van HelloPrint kun je bestellen met je eigen logo. Hier kun je snel de prijs opschrijven, zodat iedere sticker die je plakt perfect past bij jouw winkel.
2. Luxe kaartjes
Kleine kaartjes zijn een leuke manier om producten op een creatieve manier van een prijs te voorzien. Kies een kleur die past bij de uitstraling van je winkel en kies voor een ander kleur touwtje. Zo geef je producten meteen een luxe uitstraling.
3. Gekleurde stickers voor kortingsacties
Bestel verschillende kleuren stickers met je logo en geef iedere kleur een eigen kortingspercentage. Zo kun je op een leuke manier producten eenvoudig afprijzen, zonder van ieder product individueel de prijs te hoeven berekenen. Dus laten we eens kijken waar je deze het beste aanbrengt.
Waar breng je een productlabel of productsticker aan?
Bij het aanbrengen van een productlabel of het plakken van een productsticker is het belangrijk om een zichtbare plaats te kiezen. Met name bij een kortingsactie is het essentieel dat de klant kan zien dat een product is afgeprijsd. Kies voor een zichtbare plek, zodat de klant in één oogopslag de informatie op het label kan lezen.
Wat moet er op een productlabel staan?
Er zijn geen specifieke vereisten voor een eigen productlabel, maar de meeste ondernemers gebruiken ze om producten van een prijs te voorzien. Benoem altijd de belangrijkste informatie, zoals de originele prijs én de kortingsprijs.
Grote labels kun je ook gebruiken om bijzondere kenmerken onder de aandacht te brengen van de klant. Bijvoorbeeld als iets handgemaakt is, als het een limited edition betreft of om aan te geven dat er meer exemplaren in het magazijn liggen.

Ik ben Tony, een schrijver met een passie voor uiteenlopende onderwerpen. Van technologie en duurzaamheid tot lifestyle en cultuur, ik vind het boeiend om diep in verschillende thema's te duiken en mijn inzichten op een heldere manier over te brengen. Schrijven stelt me in staat om kennis te delen en anderen te inspireren met nieuwe ideeën en perspectieven. Door mijn nieuwsgierigheid blijf ik voortdurend leren en probeer ik mijn lezers steeds iets nieuws te bieden. Voor mij is schrijven niet alleen een vak, maar een manier om verhalen te vertellen die ertoe doen en mensen aanzetten tot nadenken.